Kvadratdagen – digitalisering av events

När våra kunder har events för sina partner och kunder så brukar vi vara med och hjälpa till dels med att sprida eventet så att det blir fullt, men också med att göra eventet mer digitalt, det vill säga sprida det även till andra som inte är där på plats. Idag ska vi vara med på Kvadratdagen här i Malmö och lyssna på intressanta seminarier om digitala pengar, Employer Branding och “våga utmana dig själv”. Låter väldigt spännande, så det ser jag fram emot. Men hur gör vi nu då när vi digitaliserar ett event? Här är några tips:

  • Skapa en hashtag som gäller för just det här eventet, till exempel “#KvadratdagenMalmö” och se till att sprida den både inför, men även genom att sätta upp papper på väggarna när gästerna kommer.
  • Utlys tävlingar där till exempel den som använder hashtagen mest på Twitter vinner en lunch med VD'n.
  • Filma korta snuttar där du ställer frågor till gästerna. Vi kommer till exempel att fokusera på att ställa frågor efter varje seminarie ikväll, och fråga vad de tyckte var bäst, vad de tar med sig därifrån.
  • Fota! Se till att fota både porträttbilder och mingelbilder så att man får se stämningen.
  • Live-twittra! En av oss kommer under hela eftermiddagen och kvällen live-twittra från eventet. Det kan till exempel vara bra citat sagt av talarna.

Det här är bara några förslag. Det finns säkert fler. Men nu har jag inte tid med det, för nu ska jag först på njurröntgen. Och sen ska jag få äääääta!!! Jaaaaa 🙂
Vi kanske skulle lägga ner tid på att digitalisera våra egna events också kom jag på nu… som till exempel Social Selling-frukostseminariet som blev fullbokat så snabbt. Det hade ju varit toppen om fler hade kunnat delta – om än bara digitalt.DSC_0055

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *