Att ha kärlek och passion till sitt företag

Hej och god eftermiddag allihop! I morse var jag och lämnade Alvin vid Gothia cup-bussen. Vilken tur att pappa Jonas skulle med, annars hade jag tyckt att det var ännu jobbigare. För det var allt lite sorgligt att se sin lilla kille åka iväg “själv” så där. Fast jag och Mio åker upp redan på tisdag och får låna honom ett par timmar då på kvällen så det blir nog bra ändå.
Hur som helst – till något helt annat nu… En sak som jag ofta tänker på när det kommer till företagande och entreprenörskap är att om man har mycket passion och kärlek i det man gör så har man så otroligt mycket större chans att lyckas. Jag tror faktiskt att det är det som många gånger avgör… tror ni inte det? Tänk bara att komma in i en butik där det står en trött person som knappt tittar upp, och så jämför du det med att du kommer in i en butik där personen som jobbar där är väldigt trevlig och tillmötesgående och försöker förstår ditt behov. Jag menar inte att man nödvändigtvis ska vara klämkäck och jagande, utan bara tillmötesgående och lyhörd. Ni förstår säkert vad jag menar. Och som entreprenör så krävs det, som ni säkert vet, så otroligt mycket för att starta, driva och sen fortsätta driva företag. Och det är just i det där fortsättandet som skillnaden ligger tycker jag. Att orka driva vidare, att orka se till att detaljerna är på plats, att orka vara framåt och se till att det liksom blir en kedja som gör att man drar in nya kunder. Jag tycker att Elin, ni vet hon som fotade mig för ett tag sen, gör det himla bra. 
Vi var ju iväg på en plåtning på Gamla Väster, det kommer ni ihåg eller hur?
Sen när jag fick mina bilder så fick jag de på ett USB i ett jättefint litet paket (plus för fin förpackning) med ett handskrivet, personligt kort (plus för personligt) och referenskort som jag kan ge till tre vänner som därmed får rabatt på en fotosession. Så himla bra! Jag älskar den där genomtänktheten som gör att det 1) känns personligt, och 2) känns som att hon gillar det här och verkligen tar sitt företag på allvar, och 3) blir en smart kedja där hon gör det enkelt för mig att rekommendera så att hon eventuellt kan få in nya kunder.
Jag tror verkligen att det är detaljer som dessa som kan göra skillnad. Eller? Vad tror ni?

30 thoughts on “Att ha kärlek och passion till sitt företag

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *