Sociala medier-strategi

God morgon! Vi hade ju workshop i måndags, och det vi egentligen gjorde då var att vi skapade en sociala medier-strategi för en ny kund. Så fort vi ska börja jobba med en ny kund så gör vi en sociala medier-strategi. Och det handlar egentligen om att först göra en inventering – Vad finns nu och hur ser det ut? – och sen gå igenom fråga för fråga…
  • Varför ska vi jobba i sociala medier? Vad är syftet?
  • Vem är det vi vill nå?
  • Vad är det för slags innehåll vi ska skapa och dela?
  • Vad ska vi ha för tonalitet?
  • Vilka kanaler ska vi jobba i?
  • När ska vi posta? Frekvens och timing…
  • Hur ser det ut hos konkurrenterna?
  • Hur ska vi göra det här? Hur planerar vi in veckans content?

Ja men typ så. I senaste avsnittet av Sociala medier och kommunikationspodden (Tydligen det mest populära avsnittet hittills) så pratar jag om just det här med att skapa en sociala medier-strategi. Är ni intresserade av det så borde ni lyssna. 
Och är ni ännu mer intresserade så borde ni gå min webbutbildning. Men då får ni avsätta lite mer tid än en halvtimme. Närmare bestämt 8 veckor ifall ni går på deltid.
Och på tal om det – idag har jag en hel dag då jag bara ska jobba med mina slides till utbildningen. Jag ska göra sitta hemma på förmiddgen och kanske åka in på kontoret i eftermiddag, vi får se. Jag ska i alla fall tokfokusera på det här nu så att jag kan vara 100 % klar med allt på fredag. Tänker att jag nämligen ska börja spela in allt ljud och alla videos i helgen. Skynda, skynda! 
Så… nu kör jag väl då! Hörs lite senare idag… på andra sidan. Håll tummarna för att jag hinner med MYCKET! 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *