Nåt av det bästa jag har gjort är att ha tagit in Gabriella som en extra resurs i mitt företag. Det här med att fixa kvitton och göra ekonomin är sånt som alltid kommer sist på min priolista. Ja jag vet att det borde komma först, men det är så mycket annat som ska göras – träna inför föreläsningar, ha möten med kunder, planera vad vi ska göra åt våra kunder och så vidare. Då hamnar det administrativa sist i kön av saker att göra. Och det som händer då, när allt ska sammanställas var tredje månad (måste ändra det så att vi gör det varje månad istället), är att jag sitter flera dagar (och kvällar) och river mig i håret för att få ordning på allting. För ju längre tid det går, desto mer har man glömt. Men så började Gabriella jobba extra för oss, vid sidan om hennes heltidsplugg och halvtidsjobb på Framkalla, och det måste vara ett av de smartaste drag jag har gjort. Det är så himla skönt att hon kommer och hämtar kvitton på kontoret, sammanställer och sen lämnar tillbaka. Regelbundet. Och så har hon börjat lära sig vad alla våra kvitton innebär och har inlogg till alla våra onlinetjänster – allt för att det ska vara så enkelt som möjligt.
Det fina är att hon dessutom är en fantastiskt härlig och varm person, som vi alla gillar väldigt mycket. Jag skulle rekommendera alla företagare att investeria i en Gabriella ♥ (men inte i vår) Och så har hon en blogg också. Om skönhet. Här.