Igår när jag och Linda poddade, så kom vi – mitt i sommarsegheten (ja nu när semestern precis är slut så har jag äntligen hamnat i semester-mode. Typiskt!) – att vi i höst ska fokusera på intäkter. Det låter kanske som en självklarhet eftersom det är det ett företag lever på, och det mesta man gör leder ju ofta till intäkter, men det är faktiskt ingen självklarhet att det är det som står i fokus. Istället kanske man fokuserar på att “Vi ska ligga i framkant”, ” Vi ska få fler kunder”, “Vi ska jobba mer med videos” eller liknande. Och det är klart… alla såna grejer är förstås bra. Och viktiga. Men fokus den här hösten ska alltså vara att öka intäkterna. Punkt.
I vårt fall så handlar det dels om någon slags affärsutveckling och dels om att vi har bestämt oss för att satsa på ett nytt affärsområde. Vi kommer ta in en person som har tid att hjälpa oss kicka igång det så det känns väldigt spännande.
Har ni lust att höra mer om det här så ska ni så klart tunea in på veckans avsnitt av min och Lindas entreprenörspodd. Här.