Jag tror inte att det har undgått er att jag älskar att starta och testa nya projekt. Och man brukar ofta prata om att man antingen är en startare eller en förvaltare. Om jag absolut måste välja sida så är jag en startare, men samtidigt – eftersom jag är rätt sentimental och envis – så har jag svårt att släppa sånt som jag tror på. NewsHubby var jobbigt att släppa, men samtidigt så är jag glad att jag gjorde det innan det blev ännu dyrare. Och om jag inte hade gjort det hade aldrig PR with an Edge fått chansen att blomstra. För det gör det verkligen. Blomstrar. Inte det att vi tjänar så himla mycket pengar (än) men jag känner från hjärtat att vi är så otroligt bra på, och har så mycket hjärta i, det vi gör, och märker på mängden inkommande förfrågningar att folk gillar det vi gör.
Innan sommaren bestämde vi oss för att satsa lite extra på poddar, och tala om för världen (eller i alla fall för Sverige då) att vi är jäkligt grymma på det här. Så vi satte igång några poddprojekt, för att göra PR för oss själva så att säga. Och det har gått alldeles strålande. Vi har till och med stoppat vissa poddprojekt som vi hade planerat in i höst eftersom det har strömmat in olika slags podcastförfrågningar och vi redan har nått långt över förväntat resultat. Och vi har förstått att folk förstår att vi sysslar med poddar.
Men det är ju inte bara det vi gör. Det som vi (också) tycker att vi är grymma på är att skapa innehåll och sprida det i sociala kanaler så att så många som möjligt vill läsa. Anledningen till att vi är bra på det är för att vi brinner för det på riktigt. Ja men ni ser ju hur jag bloggar, poddar och har mig.
Så vi bestämde att nu måste vi tala om för världen (nä just det, Sverige var det ju) att vi är duktiga på det här med. Och så började vi fundera över vad många saknar… Tid förstås! Alla vill väl ha mer tid? Samtidigt så vill man ha relevant innehåll på sin sajt, både för att öka kundvänligheten men också för att Google och de andra sökmotorerna ska ranka ens sida högt. Så vi kom på att vi skulle skapa en prenumerationstjänst som gör det enkelt att prenumerera på textinnehåll. Man beställer och betalar månadsvis och vips så får man en massa bra texter till sin hemsida. Och givetvis får man avbeställa precis när man vill. (Hur kan man ha en tjänst där man inte kan avbeställa undrar jag?)
Så nu testar vi det här, och ser om folk är intresserade av det. Skulle det inte finnas något intresse så har jag inga problem att hitta på nåt annat. Ett sånt här projekt är jag inte sentimental kring. Vi testar! Lyfter det så är det svinskoj. Om inte – nä men då har vi ju testat. Då kommer vi säkert med nån ny idé snart. För jag älskar som sagt att starta projekt. Men jag är också noga med att förvalta PR with an Edge. Så frågan är om jag måste välja sida – startare eller förvaltare…
Hur är det med er? Startar ni helst projekt, eller förvaltar?
Sydsvenskans 8till5 skrev om oss och vår nya tjänst idag:
Jag ser nog ett läge till, nämligen: driver. Är inte bra på att förvalta saker och göra samma moment dag ut och dag in. I en liten mängd går det men inte på heltid. Är så jäkla imponerad av de som har tålamodet och glöden att göra det. Däremot är jag bra på att starta och driva projekt. Tänker mig att drivandet då är en ständig rörelse och utveckling av det man har startat 🙂