Idag ska jag till Minc och prata med deras startups som är med i Fasttrack-programmet. Vi, ja eller jag då, ska prata om PR och hur man når ut. För att göra det lite enklare att förbereda, eller egentligen för att jag skulle slippa förbereda alls, så styrde Joel (ansvarig där) upp så att vi kör det mer som i diskussionsform än att jag ska stå på en scen och presentera. Och så kommer han ställa frågor som jag kan svara på spontant. Men igår eftermiddag när jag fick frågorna så kände jag ändå att jag fick lite kalla fötter. Måste ju ändå förbereda lite så att jag har nån slags smarta svar. Här är frågorna:
- When should a startup start reaching out to local news sites
-
When should a startup start reaching out to local international news sites?
- What kind of events are news-worthy (raising money? other?)
- Do you have a checklist for a communication/marketing plan for startups?
- Tools/hacks to get insight and data from news coverage/media?
- What to prepare before trying to get new coverage?
- Who to contact to get news coverage?
- How to follow up news articles about our business?
- When is the right time to reach out to media? (since you often only get one shot)
Håll tummarna för att jag kan ge smarta och värdefulla svar 🙂 Och om du råkar sitta inne med nåt smart – hojta för guds skull!
Tillbaka till Minc, där jag en gång hängde mycket med den här underbara tjejen<3 Vi kunde konsten att prata om både det ena och det andra. Som en medgrundare fast ändå inte.