Första insikten i San Francisco

Hade möte med Olof i morse och frågade ut honom om hur de jobbar med PR. Vi vill ju vara en virtuell PR-konsult som så småningom gör att de vanliga PR-konsulterna som erbjuder sina tjänster för $10,000 (enligt Olof. Och som ju dessutom inte kan garantera nånting för de 10,000, så klart. Det kan ju ingen) kan leta nya karriärer. Olofs bolag är precis den typen av bolag som vi främst fokuserar på: Tech-bolag som själva ska ta över kontrollen och se till att de syns i media genom att ofta komma med små och stora nyheter. Och det utan att lägga en massa tid på det. Det är där vår automatiska tjänst ska ge värde. Vi pratade också om nischade bloggar i olika länder och kom fram till att det är ett stort värde att nå ut i en sån. Då når man ofta kunderna bättre än om man når ut i till exempel Techcrunch. De som läser Techcrunch, och liknande, är ofta early adopters och väldigt många, vilket innebär att om man blir publicerad i Techcrunch så får man en himla massa nya besökare till sin sajt. Men om det inte är de som är kunderna så ger det inte särskilt mycket i slutändan. Så det måste vi tänka på, både i vår pitch rent allmänt men också i kommunikationen med våra kunder. En bra insikt! Efter mötet gick jag runt, runt, runt och kan än en gång bekräfta att mitt lokalsinne suger. Just nu sitter jag och laddar min telefon på Workshop café.

Bra: Det är superfint väder här idag.
Dåligt: Jag är såååå himla trött. Är det nu när det börjar bli kväll hemma (jetlag) eller är det helt enkelt för att jag har sovit för lite?
Btw… här bor jag. Och den där “Railway”-grejen är Hill-o-catern som jag skrev om tidigare.
  

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *