Det här inlägget är sponsrat av Mama Said Media
Jag pratade ju för länge sen om att vi höll på att skapa en webbutbildning, och jag tror att jag alldeles har missat att tipsa om den här. Eller? Är det jag som är senil? Ja ja, så kanske det är, men strunt i det. Nu vill jag i alla fall säga det att vi har lanserat vår alldeles egen (och första) webbutbildning. Faller det här väl ut så kommer vi formligen spruta ut utbildningar framöver. Men då måste ni ju först köpa den här, så att vi ser att det är värt mödan ?
Den här utbildningen handlar om hur man ska kommunicera för att nå ut i Sociala medier, och jag skulle vilja påstå att om man går den och gör alla uppgifter till 100% så blir man proffs. Jag går igenom allt om hur, när, vad och varför man ska kommunicera för att folk ska orka lyssna/ läsa/ titta. För det är ju ett jäkla brus där ute som vi vill nå igenom, eller hur?
När man är klar med utbildningen så har man en egen Sociala medier-strategi och dessutom väldigt bra koll på vad som är bra innehåll. För det är ju hela grejen – vi måste skapa bra innehåll för att lyckas. Vi har som regel (och rekommenderar även andra att ha det) att 80% av det vi delar ska vara relevant innehåll och resterande 20% kan man prata om sig själv eller ha mer “säljande” inlägg. Håller ni med?
När vi var klara med utbildningen så fick vi hjälp av några vänner som testade den – och därför vill jag i detta inlägg även säga tack till er. Clara, från Bossbloggen, är en av dem som tog sig tid och testade den. Tack snälla du för det! Du är grym! Och när vi ändå är inne på Bossbloggen så är det, som ni säkert förstår, en blogg om ledarskap. Om du är minsta intresserad av ledarskap så gå omedelbart in i hennes blogg. Här har du den.
Så spännande
Ja jag hoppas att folk kommer att gilla den! 🙂