Hur viktigt är det att nischa sitt varumärke?

Heej hörni, vet ni vad jag kom på? Det är ju torsdag! Och det innebär podd-dag! I mitt och Lindas senaste avsnitt pratar vi om det här kära ämnet “att nischa sig”. Hur viktigt är det för ens varumärke? Frågar ni mig så tror jag att det är en av de viktigaste ingredienserna för att lyckas… att man vågar nischa sig. Det är så lätt att man sätter sig i en situation där man försöker nå alla… man är liksom lite ängslig och vill inte utesluta någon eftersom man vill ha många kunder, och då försöker man nå så många som möjligt… och når typ ingen. Och om man, å andra sidan, nischar sig och verkligen fokuserar på en specifik persona – ja men då når man ju hela den gruppen OCH en massa människor omkring.
 
Man skulle kunna säga att vår vägg i poddrummet på Mama Said är ganska nischad…? 
För det är det som är grejen – lyckas man med sin specifika målgrupp så når man även andra. Ja ja, det här pratar vi om i senaste avsnittet av “Vad fan håller jag på med?” I det här avsnittet fokuserar vi mycket på nischande bland influencers, men jag tror ändå att det går att applicera på ett företag eller på ett personligt varumärke överlag. Lyssna gärna. Här.
 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *