Vi försöker verkligen specialisera oss på riktigt bra innehåll på Pr with an Edge, ta reda på vad som är bra och vad som är dåligt, och helt enkelt grotta ner oss. Detta gör vi en gång i månaden, i en heldagsworkshop, och det är så himla givande. Förra gången satt vi ju i Västra hamnen och hade tagit med oss blogginlägg, videos och Instagramkonton som vi tyckte var bra och mindre bra. Och så jämförde vi dem och diskuterade varför det ena var bra medan det andra, som på ytan såg ut att vara ungefär samma sak, var dåligt. Och så listade vi en del saker som vi tycker att man ska tänka på när man ska skapa innehåll:
- Våga ta ställning
- Var personlig
- Gör något oväntat
- Var en bra performer
- Plocka ut guldkorn och dela med dig i t ex form av listor
- Var kunnig inom nåt område
- Hitta din nisch
- Röst och dialekt kan vara viktigt om man gör videos
- Var dig själv
- Humor
Och så – viktigast av allt – Man måste ge det tid! Tid, tid, tid. Bra innehåll tar tid att skapa. Sätt av tid varje vecka eller kanske till och med varje dag beroende på vad det är du ska göra. Det viktiga är att du accepterar att det tar tid!