Just det… Jag hade ju webinar igår (Ni som följer mig på Instagram kan ha sett min frustration när heeela min presentation som jag hade gjort färdigt kastades bort i helgen. Ja jag råkade själv göra det alltså!) där jag pratade om den nya Facebookalgoritmen och hur vi kan jobba anpassat efter den – och det gick jättebra!
Det här med webinar är bra grejer alltså. Jag älskar enkelheten i det, även om det rent tekniskt kan vara lite trixigt att komma igång första gången. Men väldigt bra grej som jag defintivt kommer att köra igen. Har ni förslag på ämne? Det är flera stycken som har bett om “Facebookannonsering” och “Hur man ska jobba på Instagram med tanke på algoritmen”. Men finns det även annat? Kommer ni på nåt så får ni gärna säga till.
Jag använde mig av en tjänst som heter GoToMeeting, och det är gratis trial en vecka om man är max 10 personer. Så jag signade upp cirka fyra dagar innan, för att kunna ha gratisversionen… MEN så hade jag 13 anmälda så då fick jag betala ändå. Och det är rätt dyrt måste jag säga… 1300 kronor/ månad (!) så det vill ju till att man är regelbunden i sitt webinarande om det ska vara värt det. Priset på mitt webinar låg på 995:- så det blir ju i princip så att en person räknas bort bara, så det är ju lugnt.
Anledningen till att jag inte valde Google Hangout eller nån annan gratistjänst är för att det finns en hel del finesser som man VILL ha när det vankas webinar…
Men jag tänkte att jag också ska dela med mig av en del av själva innehållet. Vill ni det? Jag tänkte göra ett inlägg som väldigt konkret och noggrant talar om vad den nya algoritmen innebär för företag. Är det intressant?
Jaaa, det vill vi jättegärna! 🙂