Jag håller som sagt på att snickra på vår affärsplan efterom det var hundra år (typ) sen vi gjorde den. Jag känner verkligen att det är hög tid att göra saker kristallklart nu. Vi har utvecklats väldigt mycket sen start och vi gör inte riktigt samma sak som när bolaget föddes.
Det här är den första officiella bilden från när vi startade. Jag och Anni var liksom hela teamet ♡
Idag har jag grottat ner mig i vår vision, det vill säga vår tanke om hela företaget. Vilka vi vill vara… Vad vi vill uppnå om några år liksom. Och jag tänker väldigt stort och utan några som helst begränsningar. Visionen ska liksom inte förklara vår produkt utan mer beskriva vilka vi vill vara. Det får gärna vara hur drömmigt som helst.
Ikeas vision är “Att skapa en bättre vardag för de många människorna” och HiFi-klubbens vison är “Att vara det mest spännande stället att köpa underhållning till hemmet på”. Inte särskilt specifikt utan mer vilka de vill vara alltså. Jag funderar på vår vision och tänker att den dels borde innehålla något i stil med “Att skapa dialoger mellan människor och varumärken” och dels någonting om vilka vi vill vara på marknaden. Nånting större kanske… Låter inte det väldigt bra?
För det är ju precis det vi gör… Vi jobbar inte med korta kampanjer (eller jo, det gör vi så klart om företaget vill det) utan snarare med att skapa värde för företagets potentiella kunder på lång sikt. Vi ser till att i deras kanaler så är det väldigt mycket mindre me, me, me och mer nyfikenhet på följarna samt underhållande, informativt eller inspirerande innehåll. Och nyckeln är att det alltid ska vara engagerande. De företag som kommer lyckas med sin kommunikation i framtiden är nämligen inte de som gör snyggast eller smartast kampanjer utan de som har dialog med sina potentiella kunder. Och där kommer vi in i bilden, är ni med?