Idag har hela dagen bestått av möten och kundmöten. Jag och Sanna träffades på ett café för att göra en ganska genomarbetad offert. Genomarbetad på det sättet att vi verkligen fick tänka till hur mycket vi ska skapa varje vecka för just den här kunden, hur lång tid vi tror att det kommer att ta och vad vi tror att kunden tänker sig för nivå. Det där är alltid väldigt trixigt, för jag brukar alltid fråga vilken nivå de tänker sig… vad de har för budget, men det är aldrig någon som svarar på det. Varför gör man inte det?
Jag tror att jag tänkte, förr när jag själv köpte in tjänster, att “Nä säg ni så att jag inte lägger mig på ett för högt pris”. Fast det är ju inte så det funkar. Om en kund talar om för oss att de kan tänka sig att lägga 100,000 kronor i månaden så räknar vi ut hur mycket vi hinner producera för de pengarna. Väljer de att lägga 50,000 så producerar vi helt enkelt mindre. För i slutändan så (även om jag hatar att räkna timmar) handlar det om hur mycket tid vi lägger ner. Alla vill nå samma mål –> bygga community för att öka varumärkeskännedomen och på så sätt i slutändan få fler kunder. Och vi brinner så himla mycket för det här och vill egentligen alltid gasa i 220 km/ h, men det funkar sällan med kundernas budget, så det handlar om att lägga oss på en nivå där det känns rimligt och i en takt som de mäktar med rent ekonomiskt. Men samtidigt som blir värdefull i själva community-byggandet. Ja ni som själva bloggar fattar. Det tar tid att skapa och sprida bra innehåll, eller hur?!
Hur som helst – vi satt på Satori och gjorde offerten och vi kände båda två att vi fick till en all time high-offert rent innehållsmässigt. Hoppas att kunden också gillar den, och säger “Yes! Vi kör!
Jag har dock inte hunnit skicka iväg den än eftersom vi var tvungna att rusa iväg på ett kundmöte direkt när vi var klara. Ett möte med en av våra absoluta favvis-potentiella kund. Det är en kund som vi har pratat med ganska länge och som vi nu förhoppningsvis kommer göra slag i saken och börja jobba med. Håll tummarna för oss! Det är verkligen en rolig kund och vi brinner starkt för själva ämnet också.
Men nu hörni, så ska jag iväg på ett event. Jag är bjuden på en helkväll av ett företag som har tagit fram en ny smart watch. Poängen är att den – förutom att den är smart – även är snygg och inte sportig som de flesta andra modeller. Det här är ett spännande företag och det ska bli väldigt kul att se vad kvällen har att erbjuda. Berättar om det imorgon.
Härligt med driftiga tjejer.