Bästa säljtaktiken

Jag pratade ju om det här med sälj för ett tag sen. Undrade vad som var bästa sättet. Och fick en himla massa bra tips. Nu har jag testat en del själv och har kommit fram till att följande funkar bäst för mig:
Jag skickar ett mail där jag presenterar mig själv och tidigt berättar om några av våra framgångar samt konkret vad vi kan göra för just det företaget. Så då har jag så klart gjort lite snabb research för att se vart dem är. Sen berättar jag lite djupare om vilka vi är och hur vi jobbar.
Jag avslutar mailet med “Går det bra att jag ringer dig nån dag i slutet av veckan”… typ. På så sätt så har jag respekterat deras tid och ändå fått tid att skryta lite om varför vi skulle vara så bra för dem 🙂 Sannolikheten att man ringer just när en person har tid att prata med en random person så där är minimal så jag tycker att det här funkar utmärkt. Just det… efter hej då-frasen och allt det där så lägger jag till en grej: “Våra tidigare kunder” – och så spaltar jag upp några av de vi har jobbat med tidigare, samt berättar vad vi gjorde.
Under första året jobbade vi inte alls med sälj, utan har hela tiden fått kunder “automatiskt”, men nu står vi mittemellan på nåt sätt. För mycket att göra för den personal vi har, men för lite för att anställa en till. Så det är därför jag har börjat den här säljprocessen, med hopp om att få in ett par kunder till så att vi kan anställa en tjej (som vi redan har hittat).
När jag pratar “sälj” så pratar jag om PR with an Edge.
1510740_900709233302974_5009746363926464261_n
 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *